tirsdag den 23. august 2011

Vancouver Island - Fiskeri

Første stop er Campbell River – de kalder sig selv ’Salmon capital of the world’, så vi glæder os helt vildt. Der skal prøves kystfiskeri efter laks og så deres floder efter både ørreder og laks. Vi starter ved kysten (Salmon Point) og får nogle små (smolt). Næste morgen er jeg igang igen og mister en pink (ca 6 pund). Pis - min første krogede laks fra kysten. De springer og viser rygfinne, men jeg kan ikke få dem til at tage fluen. Snakker lidt med en lokal – han kan fange dem! Får lidt tips, men er ikke afprøvet endnu. Pga. vejrskift (blæst) har vi lagt kystfiskeriet på is og er gået i floderne.  

I Campbell river står der rigtigt mange mennesker og fisker efter pinks. De fanger også nogle få, men det er ikke vildt. Vi prøver lidt - men opgiver. Om aftenen kører vi forbi Oyster river, hvor jeg får en god snak med en lokal. Går ned og tager et par kast – får en rigtig fin Cutthrouth trout på ca 35-40 cm. Dagen efter står den igen på Oyster River og heldt er igen med os. Vi fanger yderligt et par cutthrouth (skal releases igen). Helt ude i flodmundingen står en del pinks og viser sig. Får et enkelt hug – men den slipper igen (vi bruger modhageløse kroge). Beslutter at prøve i Cambelle River efter pinks – efter en god time i regnen og et par tabte fisk får jeg endeligt min første pink – JUBII!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar