tirsdag den 23. august 2011

Pis - tabt laks og forstuvet fod!

Her til morgen var vi på kysten igen. Det var lavvande og vindstille, så perfekte forhold til at spotte laks. Vi så intet de næste par timer! De lokale stod bare på stranden og ventede uden at fiske. Efter en 3-4 km gåtur og ingen synlige fisk, så ragte min tålmodighed ikke længere og jeg startede jeg med at blindfiske. Efter 10 min. får jeg et godt hug. Regner med det er en pink, så efter en god fight vil jeg kane den i land (store sten og grus). Da den kommer ind på lavt vand kan jeg se at den er noget større end antaget (5-6 kg) og så går den ellers amok! Krogen slipper og den ligger og spræller i det lave vand. Som en "mis" springe jeg derned men når det ikke. Tilgengæld så vrider jeg om på foden på de glatte sten! Ligger nu i teltet med en hævet fod. Pis! Det lægger jo en dæmper på de planlagte fisketure.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar